رانندگی ایمن با کامیون در باران شدید و در آب و هوای بد

رانندگی ایمن با کامیون در باران شدید و در آب و هوای بد

در وب‌سایت های مختلف، بخش نسبتاً جامعی در مورد رانندگی ایمن در باران‌های شدید و آب و هوای بد پیدا می‌کنیم، اما اطلاعات چندانی در مورد چالش‌هایی که رانندگان کامیون در این شرایط با آن‌ها مواجه می‌شوند، نیست!

ما به عنوان تولیدکننده گاردان در مورد رانندگی ایمن با کامیون در آب و هوای بد و اینکه چگونه سایر روش های حمل و نقل می توانند در اطراف و نزدیک کامیون ها ایمن تر باشند،صحبت می کنیم.حمل و نقل جاده ای واقعاً چیزی است که اقتصاد ما را در حرکت نگه می دارد و رانندگان با خطرات مهمی در جاده ها روبرو می شوند.

ما برای رانندگان کامیون احترام زیادی قائل هستیم، آنها را قهرمانان جاده می دانیم و همچنین می خواهیم در هنگام رانندگی در آب و هوای بد توصیه های ایمنی را به آنها ارائه دهیم!

مهم نیست در چه فصلی از سال باشید ، آب و هوای بد می تواند شرایط رانندگی ترسناکی را ایجاد کند.بنابراین دفعه بعد که پشت فرمان کامیون خود قرار گرفتید، این نکات ایمنی را به خاطر بسپارید:

  • در مناطق خیس سرعت خود را کاهش دهید.
  • به آرامی ترمز کنید و شتاب بگیرید – این باعث می شود که چرخ های شما از کنترل خارج نشوند.
  • در پل ها بیشتر احتیاط کنید – پل ها اغلب یخ بیشتری نسبت به سایر بخش های جاده دارند، بنابراین هنگام نزدیک شدن به پل احتیاط بیشتری به خرج دهید.
  • اگر هوا بد است، صبر کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا از جاده دور بمانید.
  • همیشه لوازم اضطراری را همراه داشته باشید – قبل از شروع سفر برای شرایط آب و هوایی متفاوتی که ممکن است با آن روبرو شوید، آماده شوید.همچنین، مطمئن شوید که وسایل اضطراری را در صورت سرگردانی در اختیار دارید.
  • چراغ های خود را تمیز کنید – مطمئن شوید که چراغ‌های شما تمیز و شفاف هستند تا سایر وسایل نقلیه بتوانند ،شما را ببینند.
  • وقتی دید کمی دارید،سعی کنید از جاده خارج شوید – اگر دید شما ضعیف است، تمام تلاش خود را بکنید که دور از جاده توقف کنید ،زیرا رانندگان فکر می کنند که شما در مسیر رانندگی هستید و ممکن است با شما تصادف کنند.
  • فاصله خود را با خودرو جلویی افزایش دهید – فراموش نکنید که جاده ها لغزنده هستند،بنابراین به اندازه کافی با خودروی جلویی فاصله داشته باشید تا در صورت ترمز ناگهانی و یا لیز خوردن ، با آن برخورد نکنید.

روش صحیح کامیونداری در زمستان

در پیچ ها سرعت خود را کاهش دهید

زمانی که یک بار سنگی را حمل می‌کنید، لازم است که در پیچ ها آهسته تر برانید.چون ممکن است کامیون واژگون شود.حتی هنگام بارندگی یا خیس بودن جاده ها، رانندگی آهسته در پیچ ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.وقتی جاده‌ها لیز هستند، خطر سر خوردن و خارج شدن از جاده و برخورد با صخره، دیوار، سنگ و یا خودروی جلویی وجود دارد.اگر هنگام رانندگی در هوای بارانی در پیچ جاده ها، تند حرکت کنید ،خطر ایجاد تصادف افزایش می یابد.همیشه از پیچ های پیش رو، به خصوص در هوای بارانی، آگاه باشید.

مراقب هیدروپلنینگ باشید

هیدروپلنینگ می تواند برای هر وسیله نقلیه ای اتفاق بیفتد، اما به ویژه در حین رانندگی با کامیون در باران خطرناک است.هیدروپلنینگ یک پدیده خطرناک است که در آن لاستیک های وسیله نقلیه شما به جای تماس با جاده، روی یک لایه آب می لغزنداین پدیده خطرناک رانندگی در هوای بارانی، می تواند باعث شود کنترل کامیون خود را از دست بدهید.هيدروپلنینگ می‌تواند هر زمان كه جاده‌ها خیس هستند، اتفاق بیفتد، اما بیشتر در طول چند دقیقه اول بارش باران رخ می‌دهد.شما می توانید با مراقبت از لاستیک های خود، کاهش سرعت، اجتناب از ترمزهای شدید و چرخش های آهسته، از این اتفاق خطرناک جلوگیری کنید.

عوامل موثر در تصادفات کامیون در آب و هوای بد

  • دید ضعیف:

هر زمان که باران می بارد، دید جاده و اطراف برای همه رانندگان از جمله رانندگان کامیون کاهش می یابد.هر چه باران شدیدتر باشد، دید بدتر می شود، که یکی از دلایل رایج تصادفات کامیون های بزرگ است.

رانندگی ایمن با کامیون

  • وزش باد شدید و جاده لغزنده:

باد اغلب همراه با باران است و این پدیده می تواند شرایط بسیار خطرناکی را برای کامیون های بزرگ در بزرگراه ها ایجاد کند.از آنجایی که کامیون ها بسیار بلند و پهن هستند، نمی توان با آنها در جاده های لغزنده و در وزش باد به راحتی حرکت کرد.تندبادهای قوی می توانند کامیون ها را در بزرگراه بلغزانند و آنها از جاده خارج کنند یا حتی باعث تصادفات شدید شوند.

  • سرعت های ناسازگار ترافیک

شرایط بارانی و باد، باعث کاهش سرعت و ترمز بیشتر رانندگان وسایل نقلیه کوچک و بزرگ می شود.ترمز مکرر یا ناگهانی در این شرایط یکی دیگر از علت های شایع تصادفات بزرگ در باران است.ناهماهنگی جریان ترافیک و سرعت می تواند به یک خطر اضافی برای همه وسایل نقلیه تبدیل شود و احتمال برخورد را افزایش دهد.

میزان کیفیت هر یک از قطعات یدکی از جمله ریش تریلی و میل های گاردان به کار رفته در خودروهای سنگین، می تواند ایمنی خودرو را در پیچ های جاده و رانندگی پرسرعت تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. برای این که از تصادفات کامیون ها جلوگیری کنید، به شما توصیه می کنیم حتما قبل از رانندگی از میزان کیفیت و عملکرد صحیح هر یک از قطعات به کار رفته در آن ها، اطمینان حاصل کنید.

هنگام رانندگی در باران مراقب باشید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *