علائم وجود مشکل در میل گاردان خودرو

علائم وجود مشکل در میل گاردان خودرو

گاردان مهمترین مؤلفه برای هر برنامه انتقال نیرو است. شرکت کیا محور عرضه کننده انواع میل گاردان با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت می باشد. این یک قطعه مکانیکی است که گشتاور تولید شده توسط موتور خودرو را به چرخ های محرک خودرو ، برای حرکت خودرو منتقل می کند.میل گاردان علاوه بر کاربرد در وسایل نقلیه ، در دیگر کابردهای صنعتی نیز بطور گسترده استفاده می شود.از جمله در مهندسی فولاد و مکانیک ، صنعت کاغذ ، برنامه های راه آهن ، سیستم های نوار نقاله و صنایع فلزی.شرکت کیا محور ، گاردان را برای کاربردهای صنعتی تولید می کند.

میل گاردان در خودرو

میل گاردان یک محور استوانه ای است که گشتاور را از موتور به چرخ ها منتقل می کند.آنها معمولاً در وسایل نقلیه دیفرانسیل عقب یافت می شوند و قسمت عقب جعبه دنده را به میل راننده متصل می کنند.همانطور که شفت خروجی سیستم انتقال قدرت می چرخد ، محور رانش را می چرخاند و سپس چرخش چرخ دنده دیفرانسیل را می چرخاند.

از آنجا که میل گاردان به سرعت می چرخد ، آنها می توانند چرخ های عقب خودرو شما را حرکت دهند و تنها راهی که می توانند به سرعت چرخش داشته باشند ، این است که کاملاً متعادل باشند و متعادل باقی بمانند.

هنگامی که گاردان بنز هر نوع مشکلی داشته باشد ، می تواند بر قابلیت رانندگی خودرو تأثیر بگذارد.وقتی شافت درایو شروع به اختلال در عملکرد می کند ، در این صورت توانایی رانندگی شما مختل می شود.به طور خاص ، چند علامت رایج وجود دارد که می توانید تشخیص دهید و به شما اطلاع می دهد که مشکلی در گاردان وجود دارد.

میل گاردان در خودرو

ارتعاشات

اگر در حال رانندگی با وسیله نقلیه هستید و احساس می کنید ارتعاشات شدید زیادی از زیر آن وارد می شود ، ممکن است شافت درایو شما دچار مشکل شده باشد.این معمولاً اولین علامتی است که افراد هنگام بروز مشکل گاردان ، تشخیص می دهند.

لرزش ها احتمالاً به دلیل ساییده شدن بوش های میل گاردان است.این بوش ها همان چیزی هستند که در وهله اول میل گاردان را از لرزش باز می دارند.

اگر مشکل به زودی برطرف نشود ، لرزش شدیدتر می شود.آنقدر بد خواهد شد که مسافران شما نیز می توانند آن را احساس کنند.بدترین قسمت این است که سایر اجزای پیشرانه نیز می توانند تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب ببینند.

سر و صدا کردن

آیا هنگام شتاب دادن به وسیله نقلیه خود ، صدای انقباض شنیده اید؟وقتی اتومبیل را به حالت عقب ، یا حتی به حرکت می اندازید ، چطور؟اگر در هر یک از این موارد صداهای جمع شدن شنیده اید ، این بدان معنی است که میل گاردان شما دارای یک مشکل است و باید سریعاً مورد بازرسی قرار گیرد.

علائم خرابی گاردان

سر و صدا هنگام رانندگی

اگر رانندگی می کنید و صدای جیر جیر می شنوید که به طور مداوم از زیر وسیله نقلیه شما می آید ، این نشانه آن است که میل گاردان خودرو شما ممکن است معیوب باشد.احتمالاً از تعادل خارج شده یا قسمتی از آن فرسوده شده است.

فرمان خارج از مرکز

اگر می خواهید با وسیله نقلیه خود دور بزنید و چرخ ها بلافاصله نمی چرخند یا آنها تردید می کنند ، پس میل گاردان خودرو شما مشکل دارد.  هنگام چرخش احساس می کنید که لاستیک ها مقاومت زیادی دارند.بدیهی است که این یک مسئله جدی است و باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد.

آیا می توانید با میل گاردان دارای مشکل رانندگی کنید؟

اگرچه معمولاً رانندگی با شافت بد امکان پذیر است ، اما انجام آن برای مدت طولانی خیلی عاقلانه نیست.

اگر قرار است گاردان ولوو از یک طرف جدا شود ، در حالی که هنوز به سرعت در حال چرخش است ، احتمال اینکه به قسمت زیرین وسیله نقلیه آسیب بزرگی وارد کند ، وجود دارد.به یاد داشته باشید که اگر یک سر آن هنوز به وسیله نقلیه متصل باشد ، شافت درایو برای لحظه ای به چرخش ادامه خواهد داد و هر آنچه را که در سر راهش قرار دارد را خارج می کند.این می تواند کابل های ترمز دستی ، خطوط ترمز ، خطوط سوخت و حتی قسمت هایی دیگر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *